Τι είναι το SEO και ποια η χρησιμότητά του

Τι είναι SEO (Search Engine Optimization);

Είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας ή μιας διαδικτυακής περιουσίας με σκοπό να βελτιωθεί η θέση της (ranking) στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως το Google, το Bing και το Yahoo κ.α. Είναι ουσιαστικά η διαδικασία της οργανικής κατάταξης, ακριβώς κάτω από τις πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης. Σκοπός του SEO είναι να αυξήσει την ορατότητα μιας ιστοσελίδας, να βελτιώσει την κίνηση που λαμβάνει από τις αναζητήσεις και να βελτιστοποιήσει την εμπειρία των χρηστών.Ενώ το SEO υφίσταται συχνά μικρές αλλαγές, οι βασικές αρχές του δεν αλλάζουν. Μπορούμε να χωρίσουμε το SEO σε τέσσερα βασικά στοιχεία ή πυλώνες που πρέπει να γνωρίζετε:

  • Έρευνα keywords: Εντοπισμός των keywords που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να αναζητήσουν περιεχόμενο σχετικό με το δικό σας.
  • Βελτιστοποίηση on-page: Βελτίωση του περιεχομένου, των τίτλων, των meta descriptions, και της δομής μίας ιστοσελίδας, με βάση τα επιλεγμένα keywords.
  • Βελτιστοποίηση off-page: Δημιουργία backlinks από άλλες ιστοσελίδες υψηλής αξιοπιστίας προς την δική σας ιστοσελίδα.
  • Τεχνική βελτιστοποίηση: Βελτίωση της ταχύτητας φόρτωσης, της δομής URL, και της mobile-friendliness μίας ιστοσελίδας.

Ας δούμε επιγραμματικά τη διαδικασία με την οποία μια μηχανή αναζήτησης επηρεάζεται από το SEO μιας ιστοσελίδας για να την κατατάξει ανάλογα στα αποτελέσματα αναζήτησης:

1. Οι μηχανές αναζήτησης “σαρώνουν” το διαδίκτυο:

  • Χρησιμοποιούν robots, γνωστούς ως crawlers ή spiders, για να εξερευνούν και να “κατεβάζουν” περιεχόμενο από ιστοσελίδες.
  • Καταγράφουν πληροφορίες για κάθε ιστοσελίδα, όπως το κείμενο, τις εικόνες, τον κώδικα, και τη δομή της.

2. Κατανοούν το περιεχόμενο:

  • Χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να αναλύσουν το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας.
  • Προσπαθούν να κατανοήσουν το θέμα της ιστοσελίδας, τα keywords που χρησιμοποιούνται, και την αξία του περιεχομένου για τους χρήστες.
  • Παίρνουν υπόψη και άλλους παράγοντες, όπως η ταχύτητα φόρτωσης, η εμπειρία χρήστη (UX), και η mobile-friendliness.

3. Βαθμολογούν τις ιστοσελίδες:

  • Ανάλογα με την ανάλυση, κάθε ιστοσελίδα λαμβάνει μία βαθμολογία.
  • Η βαθμολογία αυτή καθορίζει την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Οι ιστοσελίδες με υψηλότερη βαθμολογία εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.

4. Εμφανίζουν τα αποτελέσματα:

  • Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί μία αναζήτηση, οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν τα αποτελέσματα με βάση τη βαθμολογία και άλλους παράγοντες.
  • Στόχος είναι να εμφανίσουν στους χρήστες τα πιο σχετικά και χρήσιμα αποτελέσματα για την αναζήτησή τους.

Παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη είναι:

  • Ποιότητα και σχετικότητα περιεχομένου: Το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, πρωτότυπο, και σχετικό με τα keywords που στοχεύει.
  • Χρήση relevant keywords: Τα keywords πρέπει να χρησιμοποιούνται με φυσικό τρόπο στο κείμενο, στους τίτλους, και στις meta descriptions.
  • Backlinks: Ο αριθμός και η ποιότητα των backlinks (συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες) προς την δική σας ιστοσελίδα παίζουν σημαντικό ρόλο.
  • Τεχνική βελτιστοποίηση: Η ιστοσελίδα σας πρέπει να έχει γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης, mobile responsive και με σωστή δομή URL.
  • Εμπειρία χρήστη (UX): Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι εύχρηστη και φιλική προς τον χρήστη, με εύκολη πλοήγηση και σαφή σχεδιασμό.

Πληρωμένη αναζήτηση -SEM (Search Engine Marketing) σημαίνει χρήση χρημάτων για υψηλότερη τοποθέτηση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι στρατηγική μάρκετινγκ στο Google Ads, συγκεκριμένα είναι διαφήμιση pay-per-click (PPC) και αφορά τις πληρωμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα. Απαιτεί έναν διαρκή προϋπολογισμό διαφήμισης και είναι εξαιρετική επιλογή για να καταταχθείτε στα κορυφαία αποτελέσματα προβάλλοντας ένα προϊόν ή υπηρεσία.  Η οργανική αναζήτηση κατατάσσει το περιεχόμενο με βάση τη συνάφεια και τις βέλτιστες πρακτικές SEO. Το οργανικό SEO απαιτεί χρόνο για τη δημιουργία υψηλής κατάταξης μέσω περιεχομένου, backlinks και τεχνικών βελτιστοποίησης. Ο στόχος της οργανικής αναζήτησης είναι η υψηλή κατάταξη χωρίς να ξοδέψετε χρήματα για διαφημίσεις.Παρά τον χρόνο που απαιτείται για τη δημιουργία αποτελεσμάτων το SEO μπορεί τελικά να οδηγήσει σε αύξηση των βασικών δεικτών απόδοσης:

Αυξημένη επισκεψιμότητα ιστότοπου: Ένα από τα κύρια οφέλη του SEO είναι η αυξημένη επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας. Με αποτελεσματικές τεχνικές SEO, μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, η οποία είναι επισκεψιμότητα που προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Όσο υψηλότερη είναι η κατάταξη του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης, τόσο πιο πιθανό είναι οι άνθρωποι να τον επισκεφτούν. Άρα περισσότερες πιθανότητες να αυξηθεί η βάση των πελατών σας.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Το SEO σάς βοηθά να ξεχωρίζετε στην τεράστια διαδικτυακή αγορά και να προσελκύετε περισσότερους πελάτες στην επιχείρησή σας. Με τη σωστή στρατηγική SEO, μπορείτε να στοχεύσετε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και φράσεις που σχετίζονται με την επιχείρησή σας, αυξάνοντας την προβολή σας και βοηθώντας σας να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας.

Μόνιμα αποτελέσματα: Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που παρέχει οφέλη με την πάροδο του χρόνου. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση επί πληρωμή, η οποία σταματά να δημιουργεί επισκεψιμότητα μόλις σταματήσετε να πληρώνετε για αυτήν, το SEO παρέχει μια διαρκή αύξηση της επισκεψιμότητας και προβολή της επιχείρησής σας.

Αξιοπιστία και εμπιστοσύνη: Ενώ η υψηλότερη κατάταξη στο Google είναι ελκυστική για όλες τις ιστοσελίδες λόγω της αυξημένης προβολής, ένα δευτερεύον όφελος είναι η εμπιστοσύνη που κερδίζετε. Οι χρήστες τείνουν να τηρούν τη “σειρά” που εμφανίζει μια μηχανή αναζήτησης, επομένως η υψηλότερη θέση σας θα ενισχύσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας ως αξιόπιστη στο μυαλό του χρήστη.

Βελτίωση της απόδοσης ROI: Το SEO αποτελεί μία οικονομική μορφή digital marketing με υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), καθώς δεν απαιτεί άμεση πληρωμή για την προβολή της ιστοσελίδας.

Ακολουθούν συνοπτικά μερικά βασικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βελτιστοποιήσετε το SEO της ιστοσελίδας σας και να εμφανίζεται ψηλά στο ranking:

1. Έρευνα Keywords:

  • Εντοπίστε τα keywords που σχετίζονται με το περιεχόμενο και το θέμα της ιστοσελίδας σας.
  • Χρησιμοποιήστε εργαλεία SEO, όπως το Google Keyword Planner, για να βρείτε δημοφιλή keywords και τον ανταγωνισμό τους.
  • Επιλέξτε keywords με υψηλό όγκο αναζήτησης και χαμηλό ανταγωνισμό.

2. Βελτιστοποίηση On-Page:

  • Κείμενο: Βεβαιωθείτε ότι το κείμενο της ιστοσελίδας σας περιέχει τα επιλεγμένα keywords με φυσικό τρόπο.
  • Τίτλοι και Meta Descriptions: Χρησιμοποιήστε περιγραφικούς τίτλους και meta descriptions που περιέχουν τα keywords σας.
  • Εικόνες: Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας με alt tags που περιέχουν keywords.
  • Δομή URL: Δημιουργήστε φιλικές προς το SEO URLs που περιγράφουν το περιεχόμενο κάθε σελίδας.
  • Εσωτερική διασύνδεση: Δημιουργήστε links από άλλες σελίδες της ιστοσελίδας σας προς τις πιο σημαντικές.

3. Βελτιστοποίηση Off-Page:

  • Backlinks: Δημιουργήστε backlinks από άλλες ιστοσελίδες υψηλής αξιοπιστίας προς την δική σας ιστοσελίδα.
  • Social Media: Προωθήστε την ιστοσελίδα σας στα social media και αλληλεπιδράστε με το κοινό σας.
  • Guest Blogging: Γράψτε άρθρα ως guest blogger σε άλλες ιστοσελίδες του τομέα σας.

4. Τεχνική Βελτιστοποίηση:

  • Ταχύτητα φόρτωσης: Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας φορτώνει γρήγορα.
  • Mobile-friendliness: Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι φιλική προς το mobile και να προσφέρει βέλτιστη εμπειρία χρήστη σε κινητά και tablets.
  • SSL Certificate: Η ιστοσελίδα σας πρέπει να διαθέτει SSL certificate για ασφαλή σύνδεση.

Να είστε υπομονετικοί. Τα αποτελέσματα του SEO δεν έρχονται άμεσα, αλλά με σταθερή δουλειά και επιμονή μπορείτε να βελτιώσετε την κατάταξη της ιστοσελίδας σας.Επικοινώνησε μαζί μας για τη σωστή στρατηγική!