Το bounce rate (ποσοστό εγκατάλειψης) είναι το ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που την εγκαταλείπουν μετά την προβολή μόνο μίας σελίδας, χωρίς να αλληλεπιδρούν περαιτέρω με αυτήν. Στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου (eshop), το bounce rate μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στις πωλήσεις. Ας δούμε πώς συμβαίνει:
Bounce rate: Τι είναι & πώς επηρεάζει τις πωλήσεις του eshop
Αιτίες Bounce Rate
Πρώτες Εντυπώσεις: Σε ένα eshop, η πρώτη σελίδα που βλέπει ο επισκέπτης είναι συνήθως η αρχική σελίδα ή μια σελίδα προώθησης προϊόντων. Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι σημαντικό εδώ, καθώς μπορεί να δείξει αν η αρχική εντύπωση του επισκέπτη είναι θετική ή όχι.
Ποιότητα Περιεχομένου: Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να υποδείξει μη ενδιαφέρον περιεχόμενο. Εάν οι επισκέπτες δεν βρίσκουν τις πληροφορίες ή τα προϊόντα που ψάχνουν αμέσως, είναι πιθανό να φύγουν.
Εμπειρία Χρήστης: Ένα εύχρηστο και ελκυστικό eshop με εύκολη πλοήγηση και σωστά μελετημένο UX/UI μειώνει το bounce rate. Εάν η εμπειρία χρήσης είναι απογοητευτική, οι πελάτες θα φύγουν πριν καν εξετάσουν τα προϊόντα.
Αργή φόρτωση σελίδας. Το 70% των πελατών παραδέχονται ότι η ταχύτητα φόρτωσης επηρεάζει την απόφαση αγοράς τους. Το 46% των χρηστών δεν θα επισκεπτόταν ξανά έναν ιστότοπο με κακή απόδοση. Είναι απίθανο ένας χρήστης που ανοίγει τον ιστότοπό σας για πρώτη φορά να περιμένει περισσότερα από 5 δευτερόλεπτα για να φορτώσει.
Μη φιλικός ιστότοπος για κινητά. Η έλλειψη responsive του ιστότοπου για κινητά είναι μια μεγάλη παράλειψη σήμερα. Οι χρήστες μπορούν να μεταβούν σε ιστότοπο mobile friendly ενός ανταγωνιστή.
Άλλοι παράγοντες αύξησης του bounce rate περιλαμβάνουν:
• Έλλειψη Call to Action (CTAs)
• Λανθασμένη χρήση εξωτερικών συνδέσμων
• Άσχετο περιεχόμενο
• Βομβαρδισμός χρηστών με διαφημίσεις και εναλλακτικές προσφορές
• Εμφάνιση στους χρήστες πληροφοριών και προϊόντων που δεν σχετίζονται με αυτό για το οποίο ήρθαν.
• Σελίδα προορισμού γεμάτη γραμματικά και ορθογραφικά λάθη.
Λύσεις; Υπάρχουν....
Βελτιώστε τη συνολική εμπειρία χρήστη: μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη σημαίνει ότι βρίσκει τον ιστότοπό σας ευχάριστο, ελκυστικό και εύκολο στη χρήση. Η παροχή καλύτερου UX βοηθά στη διατήρηση των επισκεπτών.
Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπου: Για να βελτιστοποιήσετε τα αποτελέσματα των σελίδων σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ειδικά εργαλεία όπως το Google Page Speed και το Pingdom.
Κάντε τον ιστότοπό σας responsive για φορητές συσκευές: Σήμερα, η φιλικότητα προς κινητά διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην εμπειρία χρήστη. Όσο καλύτερη εμπειρία προσφέρετε για κινητές συσκευές, τόσο πιο πιθανό είναι οι χρήστες να παραμείνουν μαζί σας. Προτείνουμε ένα δωρεάν εργαλείο που ονομάζεται mobiReady για αυτόν τον σκοπό.
Aναδυόμενα παράθυρα Exit-Intent: Υπάρχει μια κατηγορία αναδυόμενων παραθύρων που ονομάζονται αναδυόμενα παράθυρα εξόδου. Τα αναδυόμενα παράθυρα με πρόθεση εξόδου μπορούν πραγματικά να μειώσουν το ποσοστό εγκατάλειψης. Σε αντίθεση με τα ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα, τα αναδυόμενα παράθυρα Exit-Intent εμφανίζονται μόνο όταν κάποιος φεύγει από τη σελίδα σας δίνοντάς του για παράδειγμα μια προσφορά με την εγγραφή του στο Newsletter.
Dεδομένα Heatmap: Οι χάρτες θερμότητας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείτε πώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπό σας. Δύο εργαλεία το CrazyEgg και το Hotjar μπορούν να σας βοηθήσουν σ’ αυτό. Προσθέτετε ένα μικρό κομμάτι javascript στον ιστότοπό σας και το εργαλείο θα αρχίσει να παρακολουθεί πώς οι άνθρωποι διαβάζουν, κάνουν κλικ και κάνουν κύλιση στη σελίδα σας.
Πώς να παρακολουθείς το bounce rate
Με τη βοήθεια εξειδικευμένων εργαλείων, μπορείτε να παρακολουθείτε συνεχώς τις μετρήσεις σας χωρίς να επενδύετε πολύ χρόνο ή προσπάθεια σε αυτές. Ένα από τα καλύτερα εργαλεία για αυτόν τον σκοπό είναι το Google Analytics (GA).
Το Google Analytics είναι μια δοκιμασμένη στο χρόνο υπηρεσία ανάλυσης ιστού που σχεδιάστηκε από την Google. Είναι μια λύση all-in-one που ενσωματώνεται με τις διαφημίσεις και τα αναλυτικά στοιχεία σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα του ιστότοπου, τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών και πολλά άλλα. Ακολούθησε τη διαδρομή Behavior -> Site Content ->All Pages και θα δεις τη στήλη με το bounce rate.
Καλό και κακό bounce rate
Το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης που βιώνει μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στη συνολική ανάπτυξη και κερδοφορία της. Επομένως, είναι σημαντικό να κατανοήσετε το δικό σας ποσοστό εγκατάλειψης ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των παραγόντων που επηρεάζουν αυτήν τη βασική μέτρηση απόδοσης. Ένα ποσοστό μεταξύ 20% και 45% θεωρείται γενικά καλό εύρος αναφοράς για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας δείκτης για την υγεία και την αποδοτικότητα του eshop. Με τη βελτίωση των παραπάνω παραγόντων, ένα eshop μπορεί να μειώσει το bounce rate και να αυξήσει τις πιθανότητες πωλήσεων.
Θες να σε καθοδηγήσουμε να μετατρέπεις τους επισκέπτες σε πελάτες σου;
Επικοινώνησε μαζί μας!