Δημιουργία eshop
Σκεφτήκατε μια εξαιρετική ιδέα για τη δημιουργία eshop αλλά έχετε την απορία “από που να αρχίσω;”. Σ’ αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τη σκέψη σας σε…τάξη ώστε να κάνετε την ιδέα σας πραγματικότητα.
Σκεφτήκατε μια εξαιρετική ιδέα για τη δημιουργία eshop αλλά έχετε την απορία “από που να αρχίσω;”. Σ’ αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τη σκέψη σας σε…τάξη ώστε να κάνετε την ιδέα σας πραγματικότητα.
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι πολύ απλή ανάλογα και με τον αριθμό των προϊόντων που περιέχει και το σύστημα διαχείρισης που θα επιλέξετε. Ωστόσο το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι πριν από τη δημιουργία eshop απαιτούνται ορισμένα απαραίτητα βήματα.
Η επιλογή των κατάλληλων προϊόντων προς πώληση είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ίσως να είναι και το δυσκολότερο βήμα στο εγχείρημά σας. Η επιλογή των προϊόντων που θα πουληθούν απαιτεί προσεκτική εξέταση. Είναι επίσης σημαντικό να βεβαιωθείτε αναλόγως των προϊόντων ότι έχετε τη δυνατότητα αποθήκευσης και ασφαλούς αποστολής τους.
Εάν επιλέξετε ένα προϊόν που είναι ήδη δημοφιλές, πώς θα διαφοροποιήσετε το δικό σας; Πώς είστε βέβαιοι ότι κάποιος θα επιλέξει το δικό σας κατάστημα για να το προμηθευτεί; Είναι απαραίτητο λοιπόν να γίνει έρευνα του ανταγωνισμού που θα έχετε να αντιμετωπίσετε αναλόγως του προϊόντος που επιλέξατε. Βεβαιωθείτε πως μπορείτε να προσφέρετε το “κάτι παραπάνω” σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.
Το επόμενο σας βήμα και εξίσου σημαντικό είναι η επωνυμία σας (brand). Χρειάζεται να βρείτε ένα όνομα και να σχεδιαστεί ένα λογότυπο που θα αντικατοπτρίζει τις ιδέες σας. Η επιλογή πολλές φορές έρχεται εύκολα και άλλες μετά από πολλή σκέψη. Ωστόσο, μη ξεχνάτε ότι το συγκεκριμένο βήμα θα ακολουθεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα για πάντα. Οφείλετε λοιπόν να είστε προσεκτικοί και…ευρηματικοί!
Αφού βρήκατε την επωνυμία της επιχείρησής σας χρειάζεται να επιλέξετε και ένα domain name (όνομα τομέα). Αυτό θα αντικατοπτρίζει το brand σας στον κόσμο του διαδικτύου. Είναι αυτό που βλέπουν οι πελάτες στη γραμμή διευθύνσεων και στις αναζητήσεις Google. Ένα καλό όνομα τομέα είναι το κλειδί για ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Χτίζει εμπιστοσύνη και βοηθά στην καθιέρωση της επωνυμίας σας. Μπορείτε να αγοράσετε ένα όνομα τομέα μέσω ενός αξιόπιστου καταχωρητή.
Ήρθε η ώρα να διαλέξετε ένα Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS). Μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, δηλαδή, όπου θα δημιουργήσετε και θα διαχειρίζεστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Αφιερώστε χρόνο για να βρείτε ποια πλατφόρμα είναι κατάλληλη για εσάς βάσει του όγκου των προϊόντων σας αλλά και των τεχνικών σας γνώσεων. Γιατί η καθεμία προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά ή δυνατότητες και απαιτεί είτε πολλές είτε ακόμα και στοιχειώδεις γνώσεις διαχείρισης.
Η φιλοξενία (hosting) είναι πιθανώς μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις κατά τη δημιουργία eshop. Θα έχετε ένα κατάστημα, στόχος σας είναι το κέρδος, και θέλετε να είναι πάντα “ανοιχτό”. Πρέπει να επιλέξετε έναν πάροχο ικανό να υποστηρίξει την επισκεψιμότητα σας και να επιτρέπει και την ενίσχυσή της εάν είναι απαραίτητο. Έναν web hosting που πληροί τις απαιτήσεις σας όσον αφορά το bandwidth, τον αποθηκευτικό χώρο και την επεκτασιμότητα.
Από εδώ και στο εξής αρχίζει το πιο ενδιαφέρον κομμάτι στη δημιουργία eshop. Εδώ η δημιουργικότητά σας είναι τo κλειδί για να σχεδιάσετε ένα κατάστημα που να είναι μοναδικό. Οι επισκέπτες σας χρειάζεται όχι μόνο να εντυπωσιάζονται από την εμφάνιση και την αισθητική του καταστήματός σας. Θα πρέπει επίσης να μπορούν να βρίσκουν εύκολα τα προϊόντα σας και να μετατραπούν σε πελάτες.
Ποιο είναι το στυλ που ταιριάζει στην επωνυμία σας; Ποια γραμματοσειρά και τι χρώματα; Η επιλογή του προτύπου και η προσαρμογή του στα μέτρα σας είναι πολύ σημαντική γιατί θα αποτελεί την “ταυτότητα” του καταστήματός σας. Είναι σημαντικό ο επισκέπτης να αντιλαμβάνεται με μια ματιά την εικόνα της επιχείρησής σας και των προϊόντων σας. Και για εσάς να έχετε επίγνωση της εικόνας σας και του κοινού-στόχο ώστε να προσαρμοστείτε ανάλογα.
Πώς θέλετε οι επισκέπτες σας να πλοηγούνται στο κατάστημά σας; Είναι απαραίτητη μια απλή δομή, ένα ομαλό σύστημα “βημάτων”. Τέτοιο που θα οδηγεί τον επισκέπτη σε αυτό που αναζητά με ευκολία, ώστε να μη φτάσει να αποχωρήσει από τη σελίδα σας. Ένα φιλικό προς τον χρήστη eshop βοηθά στη διατήρηση των επισκεπτών και τη μετατροπή τους σε πελάτες σας.
Ήρθε η στιγμή να πάρει σάρκα και οστά το εγχείρημά σας. Να δημιουργηθεί ο ιστότοπος – ηλεκτρονικό κατάστημα που θα φιλοξενήσει τα προϊόντα σας. Αφού όμως έχετε από πριν καταλήξει σε σίγουρη δομή και εξασφαλίσει ότι το πρότυπο σας ταιριάζει στις ανάγκες σας. Ο ιστότοπος που θα δημιουργηθεί σαφώς και θα επιδέχεται βελτιώσεων. Ωστόσο το ιδανικό είναι να φτάσετε από την αρχή στα θέλω σας παρά στο μέλλον να γίνει ένας πλήρης ανασχεδιασμός.
Η καταχώριση των προϊόντων σας είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου eshop. Κατά την καταχώριση προϊόντων αυτά που πρέπει να να συμπεριλάβετε είναι πειστικές περιγραφές, επαγγελματικές / ελκυστικές φωτογραφίες, σωστή ταξινόμηση ανά κατηγορίες.
Απαραίτητο βήμα για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεων. Ελέγξτε ότι ο ιστότοπος σας λειτουργεί απροβλημάτιστα και χωρίς να αλλάζει η δομή του. Αρχικά σε όλους τους πιθανούς περιηγητές (browser) – Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox κτλ. Έπειτα σε διαφορετικούς τύπους οθονών (ειδικά των smartphones) καθώς πλέον μεγάλο ποσοστό πλοηγείται από κινητές συσκευές.
Έφτασε η στιγμή να γνωστοποιήσετε την παρουσία σας. Όλες οι προηγούμενες εργασίες σας πιθανόν να πιάσουν τόπο ταχύτερα επενδύοντας στη διαδικτυακή διαφήμιση. Eιδικά στο κρίσιμο στάδιο της έναρξης. Οι διαφημίσεις στο Google Ads ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που βρίσκονται ήδη οι υποψήφιοι πελάτες σας θα σας βοηθήσει να κάνετε γνωστό το κατάστημά σας.
Ως εδώ ήταν μόνο η υλοποίηση. Πρέπει να δημιουργήσετε όχι απλά πελάτες αλλά πιστό κοινό που θα σας εμπιστεύεται. Έχετε στην κατοχή σας ένα κατάστημα, πάντα “ανοιχτό” 24/7 και είναι αναγκαίο να το διαχειρίζεστε σωστά.
Όποτε ένας χρήστης εισέρχεται στο eshop σας εξασφαλίστε ότι η εμπειρία του θα είναι απρόσκοπτη. Φροντίστε και ελέγξτε πάντα για σφάλματα φόρτωσης των σελίδων, μη εμφάνισης προϊόντων ή την ταχύτητα του ιστότοπου σας.
Δημιουργήστε κανάλια υποστήριξης πελατών. Έτσι θα βοηθάτε τους πελάτες σε ερωτήσεις και προβλήματα. Φροντίστε οι απαντήσεις να είναι άμεσες και πάντα σύμφωνες με την πολιτική σας.
Οι περισσότερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (CMS) προσφέρουν αναλυτικά στοιχεία για τον τύπο των πελατών σας. Τις περιοχές που σας επισκέπτονται, την ηλικιακή ομάδα, το φύλο και τα προϊόντα που προτιμούνται. Αυτά τα δεδομένα χρειάζεται να τα αναλύετε για να καταστρώσετε τα επόμενα επαγγελματικά σας πλάνα.
Στοχευμένες καμπάνιες στα Social Media ή Google Ads, βελτιστοποίηση SEO, Email Marketing. Φράσεις που χρειάζεται να σας γίνουν καθημερινότητα για να δημιουργήσετε επισκεψιμότητα και αύξηση των εσόδων σας μέσα από επιτυχημένες και διαρκείς στρατηγικές μάρκετινγκ.
Η συνεχής συντήρηση, οι ενημερώσεις και οι προσπάθειες μάρκετινγκ είναι ουσιώδεις για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Αξιολογήστε τακτικά την απόδοση του ιστότοπού σας και κάντε βελτιώσεις. Κυρίως με βάση την ανατροφοδότηση των πελατών και τα αναλυτικά δεδομένα.
Μετά απ’ αυτόν τον οδηγό, είτε βρίσκεστε ακόμα σε σκέψεις είτε αποφασίσατε να προχωρήσετε παρακάτω, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε.