Η Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (SEO) αποτελεί μια απαραίτητη διαδικασία για την επίτευξη υψηλών θέσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης και την προσέλκυση οργανικής επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Ωστόσο, η ύπαρξη λαθών στο SEO μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τα rankings σας, οδηγώντας σε χαμηλότερη κατάταξη, μειωμένη επισκεψιμότητα και απώλεια πελατών.
8 Λάθη SEO που καταστρέφουν τα Rankings σας
Συνηθισμένα Λάθη SEO
Το SEO όχι μόνο βοηθά τον ιστότοπό σας να κατατάσσεται υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης, αλλά οδηγεί σε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα, που σημαίνει αυξημένους πιθανούς πελάτες στον ιστότοπό σας. Ωστόσο, δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει σωστό το SEO και πολλοί κάτοχοι ιστοσελίδων κάνουν κοινά λάθη SEO που μπορούν να βλάψουν την κατάταξή τους:
1. Υπερβολική χρήση λέξεων – κλειδιών: Κάποτε, στις πρώτες μέρες του SEO η υπερβολική χρήση keywords ήταν μια κοινή τακτική για να δοκιμάσετε να “παίξετε” το σύστημα. Οι δημιουργοί “στρίμωχναν” όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενό τους, συχνά εις βάρος της αναγνωσιμότητας και της εμπειρίας χρήστη. Η λογική ήταν απλή: όσο περισσότερο εμφανιζόταν μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, τόσο πιο σχετική θα θεωρούσαν τη σελίδα οι μηχανές αναζήτησης. Αυτή η τακτική δεν είναι μόνο ξεπερασμένη αλλά εξαιρετικά επιβλαβής καθώς εκλαμβάνεται σαν κακόβουλο περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google έχουν γίνει απίστευτα εξελιγμένες. Οι αλγόριθμοί τους δίνουν πλέον προτεραιότητα στην εμπειρία χρήστη, τη συνάφεια και την ποιότητα του περιεχομένου.
2. Απουσία σωστών λέξεων – κλειδιών: Οι λέξεις-κλειδιά είναι τα δομικά στοιχεία με τα οποία δημιουργείτε έναν βελτιστοποιημένο ιστότοπο που είναι έτοιμος για υψηλή κατάταξης. Με λίγα λόγια, είναι αυτά που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να κατανοήσουν το περιεχόμενο και τη συνάφεια μιας ιστοσελίδας σχετικά μ’ ένα προϊόν – υπηρεσία. Λέξεις-κλειδιά είναι οι λέξεις και οι φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να αναζητήσουν πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης. Εφόσον απουσιάζουν εντελώς από την ιστοσελίδα σας, τότε θα καταταχθεί χαμηλά στα αποτελέσματα.
3. Μη βελτιστοποίηση για κινητά (mobile responsive): Η Google χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό ρομπότ για επιτραπέζιους υπολογιστές και κινητά για να ανιχνεύσει τους περισσότερους ιστότοπους. Οι σελίδες που έχουν καλή απόδοση σε επιτραπέζιους υπολογιστές αλλά όχι σε κινητά ενδέχεται να προσφέρουν αρνητική εμπειρία χρήστη, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατάταξης.
4. Κατεστραμμένοι σύνδεσμοι: Οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι ή οι νεκροί σύνδεσμοι είναι πραγματικά ένα κρίσιμο λάθος SEO που δεν μπορείτε να αγνοήσετε. Οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι είναι υπερσύνδεσμοι σε μια ιστοσελίδα και όταν κάνετε κλικ σε αυτούς τους συνδέσμους, μπορείτε να δείτε ένα σφάλμα 404 που σημαίνει ότι ο σύνδεσμος δεν λειτουργεί πλέον. Οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι είναι επιβλαβείς για την εμπειρία χρήστη και επίσης επηρεάζουν αρνητικά την κατάταξή σας.
5. Λείπουν ετικέτες τίτλου και μετα-περιγραφές: Η έλλειψη SEO Title και meta description που λαμβάνονται υπόψη από τις μηχανές αναζήτησης για την ανίχνευση της ιστοσελίδας σας αποτελεί σημαντική παράληψη. Επίσης τα δεδομένα που καταχωρούνται στην ετικέτα τίτλου (SEO Title) και στις μετα-περιγραφές (meta-descriptions) αποτελούν τα αποσπάσματα που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Παράλληλα η μη προσθήκη alt text στις εικόνες που ανεβάζετε στη σελίδα σας είναι άλλη μια σημαντική παράληψη. Επομένως η έλλειψη ή η μη χρήση σχετικού τίτλου και μετα-περιγραφής προκαλεί πτώση στην κατάταξή σας.
6. Έλλειψη ή κακής ποιότητας backlinks: Tα backlinks, δηλαδή οι σύνδεσμοι από άλλους ιστότοπους προς τον δικό σας, αποτελούν ένα σημαντικό σήμα αξιοπιστίας για τις μηχανές αναζήτησης. Η έλλειψη backlinks μπορεί να δυσκολέψει την επίτευξη υψηλών θέσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το ίδιο αποτέλεσμα θα προκύψει αν τα backlinks προέρχονται από σελίδες που δεν έχουν σχετικό με το δικό σας περιεχόμενο ή από sites χαμηλής ποιότητας.
7. Μη πρωτότυπο και με κακή δομή περιεχόμενο: Η δημιουργία αντιγραμμένου ή μη πρωτότυπου περιεχομένου δεν προσφέρει καμία αξία στους χρήστες και μπορεί να βλάψει την κατάταξή σας. Παράλληλα το περιεχόμενό με κακή δομή, απουσία τίτλων και υποτίτλων που δυσκολεύουν την ανάγνωση και την κατανόηση του περιεχομένου από τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης αποτελεί ένα ακόμα από τα πιο συνηθισμένα λάθη SEO.
8. Τεχνικά Προβλήματα: Προβλήματα τεχνικής φύσης της ιστοσελίδας όπως η αργή ταχύτητα φόρτωσης, το κακό UI/UX, μη βελτιστοποιημένες εικόνες και η κακή δομή των url, οδηγούν σε κακή εμπειρία του χρήστη στην οποία εστιάζουν πλέον οι μηχανές αναζήτησης, άρα και σε άμεση επιρροή στο ranking σας.
Λύσεις για επιτυχημένο SEO
Εισερχόμενοι στην “αγορά” του SEO ενδεχομένως αρχικά να απογοητευθείτε. Ωστόσο υπάρχουν εργαλεία SEO και ειδικοί του digital marketing που μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τα λάθη SEO και να επιτύχετε σταδιακά μια διαρκή διαδικτυακή προβολή, αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα και ισχυρή ψηφιακή βάση.
Χρειάζεστε καθοδήγηση για να χτίσετε μια σωστή στρατηγική SEO;
Επικοινωνήστε μαζί μας!