Η ανάλυση των ανταγωνιστών σας στα social media είναι ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής σας στα social media και αποτελεί απαραίτητο βήμα για την εκπόνηση μιας αποτελεσματικής στρατηγικής Social Media Marketing. Σας επιτρέπει να κατανοήσετε το τοπίο εντοπίζοντας ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας να αξιολογήσετε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες συγκρίνοντας την παρουσία σας στα Social Media με αυτή των ανταγωνιστών σας και να εντοπίσετε ευκαιρίες ανακαλύπτοντας κενά στην αγορά. Τελευταίο και σημαντικότερο: να βελτιώσετε τη στρατηγική σας χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που συγκεντρώσατε.
Πώς θα κάνετε ανάλυση των ανταγωνιστών σας στα Social Media
Βήματα για την ανάλυση ανταγωνιστών στα Social Media
Βρείτε τους ανταγωνιστές σας: Επιλέξτε τις κορυφαίες 5 ή 10 λέξεις-κλειδιά που έχουν τη μεγαλύτερη συνάφεια με την επιχείρησή σας και κάντε αναζήτηση στο Google. Σύντομα θα έχετε μια αίσθηση του ποιος είναι ο κορυφαίος ανταγωνισμός σας στο διαδίκτυο. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν links προς τα social media στην κεφαλίδα ή στο υποσέλιδο της ιστοσελίδας τους. Από εκεί θα πρέπει να στοχεύσετε και να επιλέξετε έως 5 ανταγωνιστές που είναι παρόμοιοι με εσάς σε μέγεθος, εύρος ή στόχους.
Αναλύστε τα προφίλ τους: Η παρακολούθηση της απόδοσης των ανταγωνιστών σας στα social απαιτεί να εξετάζετε κάθε πλατφόρμα social ξεχωριστά. Ας ρίξουμε μια ματιά στον τρόπο σύγκρισης της επωνυμίας σας με την παρουσία των ανταγωνιστών σε 2 δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
Instagram:
- Χρησιμοποιούν link in bio tool;
- Πόσο συχνά ανεβάζουν ιστορίες;
- Έχουν hashtag για επωνυμία τους;
- Τι λένε στο βιογραφικό τους για να ξεχωρίσουν;
- Χρησιμοποιούν τις καλύτερες στιγμές του Instagram;
- Τι περιεχόμενο χρησιμοποιούν, μόνο posts ή και video reels;
Κάντε σύγκριση σε βασικούς τομείς:
- Αυξάνουν το κοινό τους πιο γρήγορα από εσάς;
- Πόσο συχνά δημοσιεύουν;
- Πόσα likes και σχόλια λαμβάνουν;
Προσπαθήστε να καταλάβετε γιατί αυτές οι αναρτήσεις έχουν καλή απόδοση.
Facebook:
- Αριθμός follows και likes στη σελίδα
- Τυχόν συγκεκριμένες καρτέλες ή λειτουργίες που έχουν. Έχουν ενεργή την ενότητα Shop;
- Δείτε τα γραφικά
- Ελέγξτε την ενότητα “Πληροφορίες”—πώς ξεχωρίζουν την επιχειρηματική και την κοινωνική τους παρουσία;
- Κάθε πότε πραγματοποιούν και τι είδους είναι οι αναρτήσεις;
- Τι ύφος χρησιμοποιούν;
- Απαντούν στα σχόλια;
Συλλέξτε και αναλύστε τα δεδομένα: Αφού εξετάσετε προσεκτικά τα προφίλ των ανταγωνιστών σας, το περιεχόμενο που δημοσιεύουν, τον αριθμό των ακολούθων τους, το engagement και τις αλληλεπιδράσεις τους με το κοινό μετρήστε καταγράψτε και αναλύστε τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα τους.
Προσδιορίστε τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους: Προσπαθήστε να κατανοήσετε τι κάνουν καλά οι ανταγωνιστές σας και πού θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Μπορείτε να προσδιορίσετε τομείς όπου η δική σας στρατηγική για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσε να βελτιωθεί με βάση τις επιτυχίες των ανταγωνιστών σας αλλά και τομείς που θα μπορούσατε να καλύψετε το κενό και να επωφεληθείτε εντοπίζοντας ευκαιρίες.
Πραγματοποιήστε ανάλυση SWOT: Εκτελέστε την ανάλυση SWOT (δυνατότητες, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές). Εδώ θα κατανοήσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας. Μπορείτε επίσης να το κάνετε αυτό και για τους ανταγωνιστές σας και να εντοπίσετε τις απειλές και τις ευκαιρίες στον κλάδο.
Επαναπροσδιορίστε την στρατηγική σας: Δημιουργώντας τις τελικές σας αναφορές για την παρουσία των ανταγωνιστών σας μπορείτε πια να συμπεριλάβετε τους στόχους και το σχέδιο δράσης σας για τη βελτίωση της social media marketing στρατηγικής σας.
Σημαντικό: Για να λάβετε περισσότερες πληροφορίες, στατιστικά και ολοκληρωμένες αναφορές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εργαλεία ανάλυσης ανταγωνιστών όπως το Sprout Social, Hootsuit ή το Semrush.
Οφέλη από την ανάλυση ανταγωνιστών στα Social Media
Κάνοντας μια ανάλυση ανταγωνιστών δε θα μάθετε μόνο περισσότερα πράγματα για εκείνους αλλά θα σας δώσει επίσης βαθύτερες γνώσεις και για τη δική σας επιχείρηση και το κοινό σας.
Σημαντικά λοιπόν οφέλη που θα λάβετε είναι:
- Καλύτερη κατανόηση του κοινού – στόχος
- Ιδέες για το κατάλληλο timing για αναρτήσεις
- Νέες ιδέες για περιερχόμενο που μπορεί να έχει απήχηση στο κοινό σας
- Κατανόηση για το τρόπο και το ύφος επικοινωνίας σας σε διαφορετικές πλατφόρμες
- Τρόπους που θα διαφοροποιηθείτε και θα ξεχωρίσετε από τους άμεσους ανταγωνιστές σας
Το να παρακολουθείτε τη δραστηριότητα και την απόδοση των ανταγωνιστών σας στα social media θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της… marketing ρουτίνας σας. Η συγκριτική αξιολόγηση με παρόμοιες επωνυμίες παρέχει περισσότερες πληροφορίες για την απόδοση του δικού σας περιεχομένου και διευκολύνει τον εντοπισμό ευκαιριών για να ξεχωρίσετε ή να βελτιωθείτε.
Το πόσο συχνά αποφασίζετε να διεξάγετε μια πλήρη ανάλυση ανταγωνισμού εξαρτάται από εσάς. Λάβετε υπόψη μόνο πως για να θεωρηθεί έγκυρη μια ανάλυση χρειάζεστε δεδομένα τουλάχιστον 30 ημερών.
Θα σας ενδιάφερε μια μοναδική στρατηγική marketing που θα σας ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό;
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα!