Το επιτυχημένο digital marketing ξεκινά με τον καθορισμό ενός κοινού-στόχου (target group). Αναπαράγοντας απλώς το περιεχόμενό σας σε οποιοδήποτε κοινό δεν προκύπτει κάποιο καλό αποτέλεσμα. Όταν έχετε ξεκάθαρη ιδέα για το ποιο είναι το κοινό σας, θα εκτελέσετε πιο σχετικές καμπάνιες που έχουν απήχηση.
Πώς βρίσκεις το κοινό σου | Tips για να καταλάβεις το target group καλύτερα
Τι είναι το Κοινό-στόχος;
Ένα κοινό-στόχος είναι μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται και να ωφεληθούν από το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Είναι ένα τμήμα του πληθυσμού που μοιράζεται κοινά χαρακτηριστικά, δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα ή ανάγκες. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προσδιορίσουν το κοινό-στόχο τους προκειμένου να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και να συνδεθούν με τους επιθυμητούς πελάτες τους.
Προσδιορίζοντας τον ιδανικό καταναλωτή, η επιχείρησή σας μπορεί να:
- Δημιουργήσει στρατηγικές μάρκετινγκ που λειτουργούν
- Δημιουργήσει προϊόντα που θέλει το κοινό πραγματικά να αγοράσει
- Αποκτήσει νέους πελάτες
- Ενισχύσει την ικανοποίηση πελατών
- Αποκτήσει αφοσιωμένους πελάτες
Δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να καθορίσουν το Target Audience
Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό του κοινού-στόχου είναι συνήθως:
- ηλικία
- γένος
- εκπαιδευτικό υπόβαθρο
- αγοραστική δύναμη
- κοινωνική τάξη
- τοποθεσία
- καταναλωτικές συνήθειες
Πώς θα βρείτε το δικό σας Target Group
1.Ξεκινήστε με τους πελάτες σας: Εάν έχετε ήδη πελάτες, εξετάστε τα δημογραφικά στοιχεία τους, τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τις αγοραστικές τους συνήθειες. Αυτό μπορεί να σας δώσει μια ιδέα για το ποιος είναι πιο πιθανό να ανταποκριθεί θετικά στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
2.Έρευνα Αγοράς: Διεξάγετε λεπτομερή έρευνα αγοράς για να κατανοήσετε τα χαρακτηριστικά των πιθανών πελατών σας, όπως ηλικία, φύλο, τοποθεσία, επίπεδο εισοδήματος, επάγγελμα, ενδιαφέροντα και ανάγκες. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως έρευνες, συνεντεύξεις και αναλύσεις δεδομένων για την συλλογή πληροφοριών.
3.Ανάλυση Ανταγωνισμού: Αναλύστε το κοινό στόχο των ανταγωνιστών σας για να εντοπίσετε κενά ή ευκαιρίες. Δείτε ποιον στοχεύουν και ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούν.
4.Χρήσιμοποιήστε το Google Analytics: Eίναι εξαιρετικό για τη λήψη δημογραφικών στοιχείων σχετικά με το κοινό σας και τα ενδιαφέροντά του. Με το Google Analytics, θα μπορείτε να βλέπετε πληροφορίες χωρισμένες σε διαφορετικές ενότητες, όπως ηλικία, φύλο και τοποθεσία.
5.Χρησιμοποιήστε το Facebook Insights: Το Facebook παρέχει σε κάθε σελίδα ένα τεράστιο σύνολο πληροφοριών δωρεάν. Εάν έχετε ήδη δημιουργήσει έναν ακόλουθο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το εργαλείο Business Manager της Meta προσφέρει εργαλεία για την προβολή πληροφοριών σχετικά με το κοινό σας στο Facebook και — εάν είναι συνδεδεμένο — στο Instagram. Μπορείτε να δείτε ποιοι και από πού βρίσκονται οι επισκέπτες σας μεταβαίνοντας στην καρτέλα Άτομα στον πίνακα ελέγχου Insights.
6.Προσδιορίσετε ποιος δεν είναι ο πελάτης σας: Για αυτό το βήμα, ρίξτε μια ματιά σε όλες τις πληροφορίες σας—τις συνεντεύξεις πελατών σας, τους ακόλουθούς σας στα κοινωνικά δίκτυα, τους επισκέπτες του ιστότοπού σας και το συγκρίσιμο κοινό του ανταγωνισμού σας. Στη συνέχεια, εντοπίστε αυτούς που σίγουρα δεν ανήκουν στο κοινό-στόχος.
Ξεκινήστε το Digital Marketing με συγκεκριμένο κοινό στόχο!
Με ένα καθορισμένο κοινό-στόχο, μπορείτε να ξεκινήσετε το μάρκετινγκ. Θα είστε πιο αποτελεσματικοί όταν εστιάσετε στα άτομα που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από εσάς. Ο εντοπισμός και η κατανόηση της αγοράς-στόχου σας μπορεί να βοηθήσει στον εξορθολογισμό της επιχειρηματικής επιτυχίας. Θα διεξάγετε οικονομικά αποδοτικό, εστιασμένο μάρκετινγκ που έχει τα μέγιστα αποτελέσματα για τον διαφημιστικό σας προϋπολογισμό, ενώ θα παραμένετε συντονισμένοι με τις ανάγκες των πελατών σας.
Θέλεις να χτίσουμε μαζί μια digital στρατηγική που θα σε ξεχωρίσει;
Επικοινώνησε μαζί μας!