Social Media Marketing σημαίνει τη χρήση πλατφορμών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, το X (πρώην γνωστό ως Twitter), Facebook, το LinkedIn κ.α. με σκοπό την προώθηση της επωνυμίας σας ή την πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σας.
Social Media Marketing: Βήματα δημιουργίας στρατηγικής μιας επιχείρησης
Τι είναι το Social Media Marketing;
Σε τι θα σας βοηθήσει;
Το να έχετε μια στρατηγική για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα, αλλά την αποτελεσματικότητα. Το social media marketing θα σας οδηγήσει σε απτά επιχειρηματικά οφέλη:
- Αύξηση Πωλήσεων
- Δημιουργία Αφοσιωμένης Κοινότητας Πελατών
- Αναγνωρισιμότητα
- Παρακολούθηση Προτιμήσεων για Καθορισμό και Προσαρμογή Μελλοντικών Στρατηγικών
Βήματα δημιουργίας στρατηγικής:
Καθορίστε σαφείς στόχους
Θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, να αυξήσετε την κίνηση προς τον ιστότοπό σας ή να αυξήσετε τις πωλήσεις; Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να ορίσετε σαφείς στόχους. Οι στόχοι σας θα διαμορφώσουν το περιεχόμενο της στρατηγικής σας. Χωρίς αυτούς δεν έχετε τρόπο να μετρήσετε την επιτυχία.
Γνωρίστε το κοινό σας
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η επιτυχία θα εξαρτηθεί από τη δημιουργία περιεχομένου που ενδιαφέρει και προσελκύει το κοινό σας. Και αυτό ξεκινά με το να γνωρίζετε ποιοι είναι. Κατανοήστε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο. Αυτές οι πληροφορίες θα καθοδηγήσουν τη δημιουργία περιεχομένου και την επιλογή της πλατφόρμας.
Επιλέξτε τις κατάλληλες πλατφόρμες
Facebook, X, Instagram, LinkedIn ή TikTok; Αναρωτηθείτε πού βρίσκεται το κοινό σας και ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιεί. Το να έχετε ισχυρή social παρουσία είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Ωστόσο oι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυναμική για να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ποιοτική παρουσία σε όλα τα social media. Γι’ αυτό επικεντρωθείτε στα κανάλια που θα φέρουν την υψηλότερη απόδοση επένδυσης(ROI).
Αναλύστε τον ανταγωνισμό
Αναλύστε την παρουσία των ανταγωνιστών του κλάδου σας στα social media. Αναγνωρίστε τι λειτουργεί καλά για αυτούς και περιοχές όπου μπορείτε να διαφοροποιηθείτε. Δείτε ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούν. Μελετώντας τα social media και το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας, μπορείτε να εντοπίσετε κενά και ευκαιρίες στην αγορά. Συγκεντρώνοντας σημαντικές πληροφορίες έχετε τη δυνατότητα να καταστρώσετε τη στρατηγική σας.
Δημιουργήστε ημερολόγιο
Η συνέπεια είναι πολύ σημαντική όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο περιεχομένου που να ορίζετε ξεκάθαρα πότε και πού και τι θα δημοσιεύσετε. Πειραματιστείτε με τους χρόνους των δημοσιεύσεων ώστε να δείτε ποιες ώρες είναι περισσότερο δραστήριο το κοινό σας.
Προσδιορίστε το περιεχόμενο
Ανάλογα με τα social που θα χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενό σας μπορεί να περιλαμβάνει: βίντεο, blog, memes ή οτιδήποτε άλλο θεωρεί χρήσιμο το κοινό – στόχος. Αποφύγετε να επικεντρωθείτε μόνο σε διαφημιστικά posts. Η ποικιλία αναρτήσεων δημιουργεί μεγαλύτερη αφοσίωση και reactions σε σύγκριση μ’ αυτές που επικεντρώνονται αυστηρά στις πωλήσεις. Απλώς βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο αντιπροσωπεύει την επωνυμία σας, εξυπηρετεί τους στόχους σας και παρέχει αξία στο κοινό σας.
Αλληλεπιδράστε με το κοινό
Το social media marketing δεν είναι μόνο η δημοσίευση περιεχομένου. Αναπτύξτε ένα σχέδιο για την αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Απαντήστε σε σχόλια, μηνύματα και αναφορές άμεσα. Ενθαρρύνετε τη δημιουργία περιεχομένου από τους χρήστες και υποστηρίξτε τη δημιουργία ενός αισθήματος κοινότητας.
Εξυπηρετήστε τους πελάτες σας
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο ριζωμένα στην καθημερινή μας ζωή που δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι στρέφονται σε αυτά και για την εξυπηρέτηση πελατών. Φροντίστε να έχετε καθορίσει εκ των προτέρων να διαθέσετε προσωπικό και χρόνο για να απαντάτε στα ερωτήματα των πελατών σας άμεσα.
Μετρήστε τα αποτελέσματα
Θα πρέπει να αξιολογείτε τακτικά την απόδοση του περιεχομένου σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βελτιστοποιηθείτε με βάση τα αποτελέσματά σας. Οι περισσότερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για επαγγελματικούς λογαριασμούς. Εκεί μπορείτε να δείτε μετρήσεις όπως η προσέλκυση χρηστών, οι εμφανίσεις, το ποσοστό αφοσίωσης και πολλά άλλα.
Spoiler Alert: Μην επαναπαύεστε
Τα social media είναι δυναμικά. Κρίνετε τακτικά τη στρατηγική σας και προσαρμόστε την βάσει των αλλαγών στον κλάδο σας, των αλγορίθμων των πλατφορμών και της συμπεριφοράς του κοινού. Αναζητήστε κοινά σημεία ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες και λιγότερο επιτυχημένες αναρτήσεις σας. Αυτό θα σας δώσει μια εικόνα για το είδος του περιεχομένου στο οποίο πρέπει να κλίνετε και τι μπορείτε να θέσετε σε προτεραιότητα. Αυτό είναι ένα από εκείνα τα βήματα που δεν τελειώνουν ποτέ.
Η πιο πετυχημένη στρατηγική είναι αυτή που φτιάχνεται μόνο για εσάς!
Επικοινωνήστε μαζί μας για να πραγματοποιήσουμε ανάλυση μάρκετινγκ της επωνυμίας σας και να καταστρώσουμε μαζί μια προσαρμοσμένη στα μέτρα σας στρατηγική