Τι είναι τα KPIs: Στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ, η επιτυχία μετριέται όχι μόνο από δημιουργικές ιδέες και συναρπαστικές καμπάνιες, αλλά και από συγκεκριμένα δεδομένα και μετρήσιμα αποτελέσματα: Τα KPIs (Key Performance Indicators)! Eίναι μετρήσιμες μεταβλητές που χρησιμοποιούνται για να αξιολογηθεί η απόδοση μιας στρατηγικής, ενός έργου ή μιας επιχείρησης. Στον τομέα του digital marketing, τα KPIs είναι σημαντικά γιατί βοηθούν στον προσδιορισμό της αποτελεσματικότητας των διαφημιστικών ενεργειών και των ψηφιακών καμπανιών.
Τι είναι τα ΚPI’s και τι σημασία έχουν στο digital Marketing
Γιατί τα KPIs είναι σημαντικοί δείκτες;
Όπως αναφέρθηκε τα KPIs μετρούν πόσο αποτελεσματικές είναι οι προσπάθειες μάρκετινγκ που κάνετε. Ο καθορισμός και η παρακολούθηση των KPI είναι σημαντικός επειδή σας δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσετε άμεσα:
- Την πρόοδο: Καθορισμός για το ποιες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ ανταποκρίνονται ή υπερβαίνουν τις προσδοκίες
- Την βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού: Κατεύθυνση δαπανών προς κανάλια που μεγιστοποιούν την απόδοση επένδυσης (ROI)
- Την καθοδήγηση στη λήψη αποφάσεων: Εξαγωγή γνώσεων που βασίζονται σε δεδομένα που μπορούν να παρέχουν στρατηγικές αποφάσεις
- Τον προσδιορισμό αδυναμιών: Προσδιορισμός καμπανιών με χαμηλή απόδοση ή στοιχείων που μπορούν να βελτιωθούν
Βασικοί KPIs για καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ
Πολλά μπορούν να αποκαλυφθούν μέσω της παρακολούθησης των KPI με την πάροδο του χρόνου που θα βοηθήσουν στον εξορθολογισμό της πορείας σας προς την επιτυχία και στην καλύτερη κατανόηση του κοινού σας. Ακολουθούν KPIs που πρέπει να παρακολουθούν οι ψηφιακοί marketers:
Επισκεψιμότητα ιστοσελίδας: Μετρήστε τον αριθμό των επισκεπτών στο site σας για να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μάρκετινγκ στην αύξηση της επισκεψιμότητας. Παρακολουθήστε μετρήσεις όπως συνολικές επισκέψεις, μοναδικούς επισκέπτες και προβολές σελίδας για να αξιολογήσετε τη συνολική απόδοση του ιστότοπού σας.
Ποσοστό μετατροπής: Το ποσοστό μετατροπής μετρά το ποσοστό των επισκεπτών του ιστότοπου που πραγματοποιούν μια επιθυμητή ενέργεια, όπως την πραγματοποίηση μιας αγοράς ή τη συμπλήρωση μιας φόρμας. Η παρακολούθηση αυτού του KPI βοηθά στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της ιστοσελίδας σας στη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες ή δυνητικούς πελάτες.
Ποσοστό διατήρησης: Αυτός ο KPI δείκτης μάρκετινγκ δείχνει τον αριθμό των πελατών που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το προϊόν σας για μεγάλο χρονικό διάστημα και κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές. Παρακολουθώντας το ποσοστό διατήρησης, βλέπετε πόσο καλά αφοσιωμένοι είναι οι πελάτες σας.
Απόδοση επένδυσης (ROI): Η απόδοση επένδυσης ROI (Return on Investment) μετρά την κερδοφορία των καμπανιών σας ψηφιακού μάρκετινγκ. Συγκρίνει τα έσοδα που παράγονται από τις προσπάθειες μάρκετινγκ με το κόστος που δαπανήσατε, δίνοντάς σας πληροφορίες για τη συνολική οικονομική επιτυχία των καμπανιών σας.
Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR): Το CTR (Click Through Rate) μετρά το ποσοστό των ατόμων που κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας ή στο διαφημιστικό σας περιεχόμενο. Βοηθά στην αξιολόγηση της συνάφειας και της αποτελεσματικότητας της διαφήμισής σας, των λέξεων-κλειδιών και της στόχευσης.
Υπάρχουν ωστόσο και KPI για συγκεκριμένα κανάλια που αφορούν το digital marketing. Αυτά είναι:
E-mail Marketing: Κρίσιμοι δείκτες για το e-mail marketing είναι το open rate που μετρά το ποσοστό ανοίγματος του μηνύματος. Άλλοι δείκτες σχετικοί με το e-mail marketing είναι η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, το ποσοστό μετατροπής και το unsubscribe.
Social Media: Βασικοί δείκτες KPI που αφορούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι οι ακόλουθοι, η αναλογία των κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων μια ανάρτησης και το ποσοστό μετατροπών μέσω των social media.
SEO: Μετρήστε τους συνδέσμους από σελίδες με υψηλή κατάταξη (outbound links). Ο αριθμός των εισερχόμενων συνδέσμων δείχνει εάν το περιεχόμενό σας είναι δημοσιευμένο σε άλλους ιστότοπους. Επίσης παρακολουθήστε την κίνηση από οργανική αναζήτηση, δηλαδή τις επισκέψεις στη σελίδα σας μέσω των μηχανών αναζήτησης. Φυσικά σημαντικός δείκτης είναι η κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (ranking).
Εργαλεία για την παρακολούθηση και την ανάλυση KPI
Για να παρακολουθήσετε τους παραπάνω δείκτες χρειάζεστε και τα κατάλληλα online εργαλεία. Ισχυρό εργαλείο είναι το google analytics για την παρακολούθηση διάφορων KPI. Παράλληλα υπάρχουν και το Hubspot και το Marketo για να παρακολουθήσετε και να αναλύσετε ΚPI από διαφορετικά κανάλια.
Παρακολουθείτε τους δείκτες KPI με συνέπεια
Η παρακολούθηση μετρήσεων ψηφιακού μάρκετινγκ και KPI δίνει στην ομάδα μάρκετινγκ μια εικόνα σε πραγματικό χρόνο της απόδοσης της καμπάνιας σας. Όταν χρησιμοποιείτε έναν πίνακα ελέγχου για να οπτικοποιήσετε τα αναλυτικά στοιχεία του ψηφιακού μάρκετινγκ, εσείς και η ομάδα σας μπορείτε να λάβετε αποφάσεις βάσει πραγματικών δεδομένων που βοηθούν την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί.
Χρειάζεσαι μια ολοκληρωμένη και επαγγελματική στρατηγική digital marketing;
Είμαστε εδώ για να απαντήσουμε σε όλες σου τις ερωτήσεις!
Πηγή Ορισμένων Δεικτών & Πληροφοριών: LinkedIn