Email marketing είναι μια στρατηγική digital marketing που περιλαμβάνει την αποστολή μηνυμάτων (Newsletters) σε μια ομάδα ανθρώπων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτά τα μηνύματα περιλαμβάνουν συνήθως διαφημίσεις, προσφορές ή ενημερώσεις. Είναι ο οικονομικότερος τρόπος για τις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν απευθείας με το κοινό τους!
Τι είναι το email marketing | Επιτυχημένο Open Rate
Τύποι e-mail marketing
Που χρησιμοποιείται χρησιμοποιείται το email marketing; Το marketing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να έχει διαφημιστικό ή ενημερωτικό ή να εξυπηρετεί άλλο συγκεκριμένο σκοπό:
- Διαφημιστικά E-mail: Μηνύματα που έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση ειδικών προσφορών, λανσαρίσματα νέων προϊόντων ή αποκλειστικές προσφορές
- Ενημερωτικά E-mail: Τακτικές ενημερώσεις που κρατούν το κοινό σας ενημερωμένο για την επιχείρησή σας, τα νέα του κλάδου ή άλλα σχετικά θέματα
- E-mail Συναλλαγών: Επιβεβαιώσεις παραγγελιών, αποδείξεις και άλλες επικοινωνίες που προκύπτουν ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης ενός πελάτη με την επιχείρησή σας
- E-mail Καλωσορίσματος: Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται για να χαιρετήσουν νέους συνδρομητές ή αγοραστές, δίνοντας τον τόνο για μελλοντικές επικοινωνίες
- Re-engagement mails: Αναζωογονεί το ενδιαφέρον των συνδρομητών που δεν έχουν αλληλεπιδράσει με τα προηγούμενα email σας
Οφέλη του e-mail marketing
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ζωτικής σημασίας για μια ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ, επειδή σας επιτρέπει να συνδεθείτε με πελάτες σε προσωπικό επίπεδο.
Υψηλό ROI: Το email marketing κατατάσσεται ως το πιο αποτελεσματικό κανάλι άμεσου μάρκετινγκ, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή μέση απόδοση επένδυσης (ROI).
Customer Engagement: Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι η ικανότητά του να αυξάνει τη δέσμευση των πελατών. Στέλνοντας στοχευμένο και σχετικό περιεχόμενο στους συνδρομητές σας, τους ενθαρρύνει να αλληλεπιδράσουν με την επωνυμία σας και τελικά οδηγούν σε υψηλότερες αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.
Αύξηση Ποσοστών Μετατροπής: Το email marketing επιτρέπει στην επιχείρησή σας να παρέχει εξατομικευμένες προσφορές στους συνδρομητές σας. Τμηματοποιώντας το κοινό σας με βάση τις προτιμήσεις, τις συμπεριφορές ή τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις του, μπορείτε να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας για να καλύψετε τις μοναδικές του ανάγκες. Αυτή η στοχευμένη προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.
Building Relationships: Η τακτική, εξατομικευμένη επικοινωνία μέσω email μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία και διατήρηση σχέσεων με τους πελάτες. Σύμφωνα με το Optinmonster, το 99% των χρηστών email ελέγχουν τα εισερχόμενά τους καθημερινά , με ορισμένα άτομα να ελέγχουν τα email έως και 20 φορές την ημέρα. Αυτό σας δίνει πολλές ευκαιρίες να συνδεθείτε με πελάτες μέσω email marketing.
Χτίσιμο στρατηγικής e-mail marketing
- Δημιουργία λίστας email: Ενθαρρύνετε τους επισκέπτες του ιστότοπού σας να εγγραφούν στη λίστα email σας. Βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία εγγραφής είναι φιλική προς τον χρήστη και η φόρμα εγγραφής σε εμφανές σημείο.
- Επιλέξτε πλατφόρμα e-mail marketing: Υπάρχουν online πλατφόρμες όπως το Mailchimp ή το MailerLite που προσφέρουν πολλές δυνατότητες για το χτίσιμο των campaigns σας, ακόμα και στις δωρεάν συνδρομές.
- Κατηγοριοποίηση του κοινού σας: Διαιρέστε τη λίστα σας σε ομάδες με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα ή το ιστορικό αγορών για στοχευμένες καμπάνιες.
- Επιλέξτε προσεκτικά το Θέμα του email: Το θέμα τραβά την προσοχή του αναγνώστη και τον παρακινεί να ανοίξει το μήνυμα. Ο ανταγωνισμός είναι υψηλός στα εισερχόμενα των παραληπτών. Mια εντυπωσιακή γραμμή θέματος μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από το πλήθος. Για παράδειγμα: Δηλώστε ξεκάθαρα μια προσφορά, προκαλέστε περιέργεια, επισημάνετε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο κτλ.
- Δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου: Δημιουργήστε ελκυστικά και σχετικά email που ανταποκρίνονται στο κοινό σας. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στη δομή. Χρησιμοποιήστε οπτικά στοιχεία, σαφή μορφοποίηση και συνοπτικό κείμενο. Διατηρήστε ένα απλό σχέδιο που να τραβάει την προσοχή. Συμπεριλάβετε CTAs, όπως συνδέσμους, ειδικά στο τέλος του μηνύματος.
- Timing Αποστολής: Λάβετε υπόψη παράγοντες όπως ζώνες ώρας, ιστορικό συμμετοχής και επιδόσεις προηγούμενων καμπανιών για να βελτιστοποιήσετε την παράδοση.
- Παρακολούθηση και ανάλυση αποτελεσμάτων: Παρακολουθήστε μετρήσεις όπως ποσοστά ανοίγματος (open rate), ποσοστά κλικ και διαγραφές για να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας και να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας ανάλογα.
Δείκτες που πρέπει να ξέρετε:
- Deliverability: μετρά τον ρυθμό με τον οποίο τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου φτάνουν στα εισερχόμενα των συνδρομητών σας.
- Open rate: είναι το ποσοστό των ατόμων που ανοίγουν το email σας μόλις φτάσει στα εισερχόμενά τους.
- Clickthrough rate (CTR): είναι το ποσοστό των ατόμων που κάνουν κλικ στα CTA (συνδέσμους) σας.
- Unsubscribes: μετρά τον αριθμό των ατόμων που διαγράφονται από τη λίστα μόλις λάβουν το email σας.
Ποιο είναι ένα καλό ποσοστό Open Rate;
Ένα επιτυχημένο ποσοστό ανοίγματος στο email marketing αναφέρεται στο ποσοστό των παραληπτών που ανοίγουν μια καμπάνια email από τον συνολικό αριθμό των παραληπτών. Το ποσοστό ανοίγματος είναι ένα κρίσιμο μέτρο στο email marketing καθώς υποδεικνύει την αποτελεσματικότητα των γραμμών θέματος, την αξιοπιστία του αποστολέα και τη συνολική σχετικότητα της καμπάνιας με το κοινό. Παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τα ποσοστά ανοίγματος περιλαμβάνουν την σχετικότητα της λίστας email με το περιεχόμενο, το χρονικό σημείο της καμπάνιας και το θέμα.
Τα ποσοστά ανοίγματος μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με τον κλάδο, τον στόχο κοινό και την ποιότητα της λίστας email. Ωστόσο, ένας κατάλληλος δείκτης επιτυχημένου ποσοστού ανοίγματος θεωρείται γενικά ότι είναι περίπου 20%.
Αν χρειάζεσαι καθοδήγηση για να χτίσεις τη δική σου επιτυχημένη e-mail στρατηγική
Επικοινώνησε μαζί μας!