Tips 💡 για την Κατασκευή ενός Εύχρηστου e-shop
Στη εποχή που διανύουμε, οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν γίνει απαραίτητες και παράλληλα αυξάνονται συνεχώς. Αν ένας πελάτης επισκεφτεί οποιοδήποτε e-shop και αντιμετωπίσει δυσκολίες στο να προβάλει τα επιθυμητά προϊόντα, ακόμη κι αν το συγκεκριμένο κατάστημα προσφέρει ελκυστικές τιμές, θα προτιμήσει να κάνει τις αγορές του από κάποιο άλλο online κατάστημα.
Έτσι, πέρα από τον σχεδιασμό, είναι ζωτικής σημασίας το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι φιλικό προς τον χρήστη και εύχρηστο, προκειμένου να το χρησιμοποιεί με ευχαρίστηση και να πραγματοποιεί τις αγορές του χωρίς δυσκολία.
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικά tips για την κατασκευή ενός εύχρηστου e-shop.
Λειτουργικότητα
Πέρα από τη σωστή δομή και διάταξη, είναι πολύ σημαντικό το e-shop να διαθέτει άμεση ταχύτητα φόρτωσης και να μπορεί να προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές καθώς το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό σας θα χρησιμοποιήσει το κινητό του για να πραγματοποιήσει μια αγορά.
Γρήγορο check-out
Η στιγμή της πληρωμής είναι ίσως η σημαντικότερη για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο πελάτης θέλει να ολοκληρώσει την αγορά του και να συνεχίσει με τις υπόλοιπες ενασχολίες του. Έτσι θα πρέπει η διαδικασία της πληρωμής να είναι όσο το δυνατόν συντομότερη και απλή, με τη χρήση μιας και μόνο σελίδας για την πληρωμή και φυσικά να επιτρέπεται η αγορά χωρίς εγγραφή.
Φόρμα αναζήτησης
Η λειτουργία αναζήτησης συνίσταται κυρίως σε ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν μεγάλη γκάμα προϊόντων. Με την φόρμα αναζήτησης γίνεται πλέον ευκολότερη η εύρεση οποιουδήποτε προϊόντος χωρίς να χρειάζεται ο πελάτης να “σκρολάρει” αρκετή ώρα για να βρει αυτό που ψάχνει.
Quick view προϊόντων
Η δυνατότητα γρήγορης προβολής που δίνει το WooCommerce αποτελεί μια ευχάριστη προσθήκη για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα καθώς επιτρέπει στον αγοραστή να δει τις λεπτομέρειες για ένα προϊόν χωρίς να μεταφερθεί με άλλη σελίδα.
Ασφάλεια
Οι επισκέπτες πρέπει να νιώθουν πως τα δεδομένα τους είναι ασφαλή για να μπορούν να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία και πραγματοποιούν αγορές. Συνεπώς, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί ένα πρωτόκολλο HTTPs τουλάχιστον για τις σελίδες αγοράς ώστε να υπάρχει κρυπτογραφημένη ανταλλαγή πληροφοριών με τον επισκέπτη.
Μονοπάτια – Breadcrumbs
Τα breadcrumbs, γνωστά και ως “μονοπάτια”, αναδεικνύουν την τρέχουσα τοποθεσία του χρήστη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, καθιστώντας την πλοήγηση πιο εύκολη. Επιπλέον, τα breadcrumbs μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς για να ενημερώνουν τον χρήστη για τον αριθμό των βημάτων που έχει ολοκληρώσει και πόσα απομένουν μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Χωρίς τη χρήση των breadcrumbs, οι πελάτες δεν έχουν επίγνωση της διάρκειας της διαδικασίας αγοράς και μπορεί να απογοητευθούν, ενδεχομένως εγκαταλείποντας το κατάστημα κατά τη διάρκεια της αγοράς.
Επιπλέον, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν στο προηγούμενο βήμα και να διορθώσουν πιθανά λάθη (όπως στοιχεία διεύθυνσης) που μπορεί να έχουν κάνει, αντί να ξεκινήσουν από την αρχή ολόκληρη τη διαδικασία αγοράς.
Προβολή Παρόμοιων Προϊόντων
Η προβολή παρόμοιων προϊόντων είναι μια δημοφιλής στρατηγική μάρκετινγκ που στοχεύει στην προβολή προϊόντων που είναι παρόμοια με αυτά που βλέπει ο χρήστης εκείνη τη στιγμή και σχετίζονται με αυτά. Αυτά τα προϊόντα μπορεί να προσφέρουν παρόμοιες δυνατότητες ή ακόμα και βελτιωμένες λειτουργίες σε σχέση με το αρχικό προϊόν. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης ψάχνει για ηχεία υπολογιστή, τα παρόμοια προϊόντα θα περιλαμβάνουν προτάσεις για ηχεία με παρόμοια ή ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά.
Κρυφές χρεώσεις
Η απόκρυψη χρεώσεων είναι ένα γεγονός που απεχθάνονται οι καταναλωτές. Για λόγους ανταγωνισμού, ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα προβάλουν την χαμηλότερη δυνατή τιμή ενός προϊόντος, ενώ όταν ο χρήστης φτάσει ένα στάδιο πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας, του προσθέτει επιπλέον χρεώσεις (πχ φόρος, μεταφορικά κτλ). Για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων και παρεξηγήσεων, θα πρέπει να εμφανίζονται όλες οι επικείμενες χρεώσεις σε εμφανή σημείο στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, καθώς και στο καλάθι αγορών.