Οι κωδικοί QR (Quick Response codes) έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος των επιχειρήσεων λόγω της ευελιξίας και της ευκολίας χρήσης τους. Είδαμε σε προηγούμενα άρθρα πώς οι κωδικοί QR μπορούν να χρησιμοποιηθούν συγκεκριμένα σε επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας. Εδώ θα αναλύσουμε τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα QR Codes σε οποιοδήποτε τύπο επιχείρησης.
Qr Codes | Η χρήση τους σε Επιχειρήσεις
Γιατί να χρησιμοποιήσετε QR Codes;
Για τις επιχειρήσεις, οι κωδικοί QR είναι ένας τρόπος για την προώθηση της επιχείρησής τους και την αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών. Αυτοί οι δισδιάστατοι κώδικες μπορούν να αποθηκεύσουν διάφορους τύπους δεδομένων, από διευθύνσεις URL ιστοτόπων έως στοιχεία επικοινωνίας, καθιστώντας τους ένα ευέλικτο εργαλείο. Όταν χρησιμοποιούνται σωστά, βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη και συμβάλλουν στην ενίσχυση της φήμης μιας εταιρείας. Επιπλέον, οι κωδικοί QR είναι φθηνοί και δεν απαιτούν πολλές τεχνικές γνώσεις για τη χρήση τους από τους πελάτες.
Χρήση των QR Codes σε επιχειρήσεις
Ας εξερευνήσουμε μερικούς τρόπους που οι επιχειρήσεις μπορούν αξιοποιήσουν τους κωδικούς QR για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους:
1. Σύνδεση στον ιστότοπο της επιχείρησης: Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις σήμερα διαθέτουν ή σχεδιάζουν να δημιουργήσουν έναν ιστότοπο και είναι σημαντικό ο ιστότοπος να είναι εύκολα προσβάσιμος στους πελάτες. Ο κωδικός QR είναι ένας εύχρηστος τρόπος για τις εταιρείες να διασφαλίζουν ότι οι πελάτες βρίσκουν τον ιστότοπό τους εύκολα και γρήγορα. Παράλληλα η σάρωση ενός κωδικού QR μπορεί να οδηγήσει σε μια σελίδα εγγραφής ή σε οποιαδήποτε σελίδα προορισμού/ιστότοπο. Αυτό αφαιρεί την ταλαιπωρία του πελάτη να περάσει από τη διαδικασία πρόσβασης στον ιστότοπο και να περιηγηθεί στη σελίδα.
2. Λήψη εφαρμογών: Για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν εφαρμογές, είναι ζωτικής σημασίας οι πελάτες να τις κατεβάζουν και να τις χρησιμοποιούν. Συχνά μπορεί να είναι δύσκολο να προσπαθήσετε να κάνετε τους πελάτες να αλληλεπιδράσουν με μια εφαρμογή, ειδικά εάν πρόκειται για μια νέα κυκλοφορία. Η παροχή στους πελάτες ενός QR για σάρωση που τους μεταφέρει αυτόματα στη σελίδα λήψης της εφαρμογής μπορεί να είναι πολύτιμη για την αύξηση των downloads.
3. Σύνδεση στο WiFi: Αντί να πληκτρολογήσουν τον κωδικό πρόσβασης, οι πελάτες μπορούν να σαρώσουν έναν κωδικό QR για να συνδεθούν στο δίκτυο WiFi της επιχείρησης. Είναι επωφελές για επιχειρήσεις με μεγάλη κίνηση, όπως καφετέριες, ξενοδοχεία και καταστήματα λιανικής. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διευκολύνετε τους πελάτες να συνδέονται στο διαδίκτυο χωρίς να μάθουν τον κωδικό πρόσβασης.
4. Ψηφιακές Επαγγελματικές Κάρτες: Οι κωδικοί QR μπορούν να αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές επαγγελματικές κάρτες με ψηφιακές επαγγελματικές κάρτες που περιλαμβάνουν στοιχεία επικοινωνίας, προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστότοπους εταιρειών. Αυτό απλοποιεί και καθιστά ευκολότερη την αποθήκευση και πρόσβαση σε ψηφιακές επαγγελματικές πληροφορίες.
5. Πληροφορίες Προϊόντος: Οι κωδικοί QR που τοποθετούνται στη συσκευασία των προϊόντων μπορούν να παρέχουν στους καταναλωτές λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των συστατικών, των διατροφικών γεγονότων, των οδηγιών χρήσης και των αξιολογήσεων. Αυτό βοηθά τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τη διαφάνεια και να χτίσουν εμπιστοσύνη με τους πελάτες τους.
6. Καμπάνιες Μάρκετινγκ: Οι κωδικοί QR μπορούν να ενσωματωθούν σε εκστρατείες marketing για να οδηγήσουν την αφοσίωση. Συμπεριλάβετέ τους σε φυλλάδια, αφίσες ή διαφημίσεις περιοδικών, κατευθύνοντας τους χρήστες σε αποκλειστικό περιεχόμενο, κωδικούς έκπτωσης ή προφίλ κοινωνικών μέσων.
7. Κλήση υπαλλήλου: Σε μεγάλα πολυκαταστήματα πολλές φορές η αναζήτηση του αρμόδιου υπαλλήλου για μια απλή ερώτηση καθίσταται χρονοβόρα διαδικασία. Με την τοποθέτηση QR Codes σε κάθε πόστο οι πελάτες σας μπορούν με ένα σκανάρισμα να ειδοποιούν κάθε φορά τον υπεύθυνο για εξυπηρέτηση. Αυξάνεται έτσι η ικανοποίηση και η πιστότητα των πελατών σας.
8. Αξιολόγηση της επιχείρησης από τους πελάτες: Τοποθετήστε QR Codes σε εμφανή σημεία του καταστήματός σας ζητώντας από τους πελάτες σας να τα σκανάρουν για να αξιολογήσουν εύκολα τις υπηρεσίες σας.
Οφέλη από τη χρήση των QR Codes
1. Εύκολη και οικονομικά αποδοτική εφαρμογή: Οι κωδικοί QR δημιουργούνται εύκολα και απαιτούν ελάχιστη επένδυση. Πολλά διαδικτυακά εργαλεία και εφαρμογές για κινητά μπορούν να δημιουργήσουν κωδικούς QR δωρεάν, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να τους ενσωματώσουν εύκολα στο υπάρχον υλικό μάρκετινγκ, τις συσκευασίες προϊόντων και αλλού χωρίς να επιβαρύνουν σημαντικά τον προϋπολογισμό τους.
2. Δυνατότητα παρακολούθησης αποτελεσμάτων: Οι κωδικοί QR μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να περιλαμβάνουν πληροφορίες παρακολούθησης, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις σαρώσεις και να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών. Αυτή η πολύτιμη εικόνα μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις στρατηγικές μάρκετινγκ και να κατανοήσετε καλύτερα ή να βρείτε το κοινό-στόχο σας.
3. Απόλυτα responsive προς τα κινητά: Καθώς η χρήση smartphone αναμένεται να φτάσει τους 7,6 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως το 2027, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν στη νοοτροπία που στηρίζεται στο κινητό. Οι κωδικοί QR έχουν σχεδιαστεί για χρήση από κινητά, καθιστώντας τους ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη σύνδεση με πελάτες στις συσκευές που προτιμούν.
4. Επεξεργάσιμο/τροποποιήσιμο σε περιεχόμενο ακόμη και μετά την εκτύπωση ή την ανάπτυξη: Οι κωδικοί QR μπορούν να επεξεργαστούν ακόμα και μετά την έκδοση και την εκτύπωσή τους. Π.χ. να αλλάξει το URL που θα κατευθύνεται αυτός που το σκανάρει. Επομένως οι χρήστες μπορούν να εξοικονομήσουν μεγάλο μέρος των εξόδων τους εκτυπώνοντας εκ νέου κωδικούς QR.
5. Ευέλικτο μέγεθος: Οι κωδικοί QR μπορεί να γίνουν πολύ μικροί ή και μεγάλοι επιτρέποντάς τους να τοποθετηθούν σε διάφορες τοποθεσίες, εξυπηρετώντας κάθε φορά τον σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκαν.
6. Ανθεκτικότητα: Σ’ έναν κωδικό QR μπορεί να καταστραφεί έως και το 30% της εικόνας του για να εμφανίσει προβλήματα σάρωσης.
Πώς θα ωφεληθείτε πραγματικά;
Όταν χρειάζεται, αξίζει να χρησιμοποιείτε κωδικούς QR. Το κοινό είναι έτοιμο για αυτήν την τεχνολογία. Χρειάζεται όμως να είναι και αποδοτικός ο τρόπος που θα τους χρησιμοποιήσετε:
1. Ορατότητα Κωδικού: Προσπαθήστε να τοποθετήσετε τον κωδικό QR με τέτοιο τρόπο και στο κατάλληλο σημείο και μέγεθος ώστε να είναι ξεκάθαρα ορατός από τους πελάτες σας.
2. Προσοχή στην Υπερβολή: Εάν είναι δυνατόν, τοποθετήστε τον κωδικό QR με τρόπο που να μην «κολλάει» σε άλλα σχεδιαστικά στοιχεία. Γενικά ελαχιστοποιήστε τον “οπτικό θόρυβο” γύρω από αυτό, έτσι ώστε η προσοχή του πελάτη να μην χάνεται και ο κώδικας να είναι ευκολότερος να παρατηρηθεί.
3. Call To Action: Μην εμφανίζετε έναν κωδικό QR χωρίς εξήγηση. Ενημερώστε τους πελάτες ρητά τι τους ζητείται. Για να αυξήσετε την πιθανότητα οι πελάτες να σαρώσουν τον κωδικό QR σας, τοποθετήστε μια ρητή παρότρυνση για δράση (CTA).
4. Σχεδιασμός: Οι περισσότερες εφαρμογές δημιουργίας κωδικών QR σάς επιτρέπουν να τοποθετήσετε το λογότυπο της εταιρείας σας στο κέντρο του. Αυτό θα κάνει τον κωδικό σας να φαίνεται πιο επαγγελματικός και θα αυξήσει την πιθανότητα να τραβήξετε την προσοχή των πελατών σας. Επίσης να μπορείτε να επιλέξετε ένα χρώμα για το QR Code. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τα χρώματα της επωνυμίας σας και να κάνετε τον κώδικα πιο ελκυστικό οπτικά.
5. Επιφάνεια τοποθέτησης: Τοποθετήστε το QR Code σε μια σωστή επιφάνεια. Θα δείτε ορισμένους κωδικούς QR τοποθετημένους σε διαφανείς επιφάνειες, γεγονός που καθιστά δύσκολη ή αδύνατη τη σάρωσή τους.
6. QR Code σε Ιστοτόπους για κινητά(!): Σκεφτείτε ότι ο χρήστης πλοηγείται ήδη με το smartphone του. Εάν συναντήσει έναν κωδικό στην οθόνη του, δεν θα μπορεί (πρακτικά) να τον σαρώσει με την κάμερά του. Σε αυτήν την περίπτωση, η χρήση ενός κουμπιού φαίνεται πιο λογική επιλογή.
QR Codes: Αξίζει τελικά να μπείτε στο.. club;
Συνοψίζοντας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κωδικούς QR για ένα ευρύ φάσμα σκοπών, συμπεριλαμβανομένου του μάρκετινγκ περιεχομένου, της κοινής χρήσης στοιχείων επικοινωνίας και της σύνδεσης με ιστότοπους. Οι κωδικοί QR είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μοιραστείτε πληροφορίες ή να προωθήσετε την επιχείρησή σας.
Απλώς φροντίστε να χρησιμοποιήσετε μια αξιόπιστη εφαρμογή δημιουργίας κωδικών QR, να δοκιμάσετε τον κωδικό σας πριν τον χρησιμοποιήσετε και να προσέξετε που να τον τοποθετήσετε. Και μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε μια παρότρυνση για δράση.
Το πιο σημαντικό: εκτός απ’ αυτούς που αναφέρθηκαν μπορείτε να βρείτε και τους δικούς σας καινοτόμους τρόπους χρήσης κωδικών QR!
Θέλετε ένα QR Code προσαρμοσμένο στις υπηρεσίες σας;
Επικοινωνήστε μαζί μας!